Din guide i KPI-djungeln

Att mäta och följa upp kontinuerligt är viktigt i alla typer av organisationer och verksamheter. KPI:er (Key Performance Indicator) – nyckeltal – är ett kvantifierbart mått för att mäta nuläget för en viss process eller verksamhet. 
din guide i kpi djungeln.png

Ladda ned whitepaper

Du får lära dig mer om:

Att ha kontinuerlig uppföljning är vitalt för att kunna ge relevant och konstruktiv feedback. Mätning och uppföljning uppskattas av både medarbetare, arbetsgivare och kunder. Människor som blivit mätta och fått en bra återkoppling har väldigt svårt att arbeta på en arbetsplats där detta saknas i framtiden, vilket är ett kvitto på uppskattningen av mätning och önskan att få feedback för att kunna utvecklas och göra sitt bästa.

Vi guidar dig i djungeln av nyckeltal och hjälper dig att förstå vad som är viktigt att mäta – respektive mindre viktigt. Undvik fallgropar och sifferkyrkogårdar och fokusera istället på de viktigaste nyckeltalen som hjälper dig att utveckla och förbättra verksamheten.

312681-256 (1).png
Vad är KPI:er och vad kan man mäta i kundservice?
2047948-256.png
Vad som är viktigt att tänka på och fallgropar att undvika
1780828-256 (1).png
Kvantitativa och kvalitativa mätpunkter

Innehåll:

Chapter 1 Vad är KPI:er?
Chapter 2 Historik
Chapter 3 Kvantitativa och kvalitativa
Chapter 4 Fallgropar
Chapter 5 Ageris rekommenderar
Chapter 6 Att mäta servicenivå