Anpassa din kundservice till digitaliseringen

De traditionella kundservicekanalerna som telefon och e-post har varit grundpelarna för kundservice i 20 år. Majoriteten av kontakter med kundservice sker fortfarande via dessa kanaler. Samtidigt fortsätter mobilanvändningen att öka, vilket ställer nya krav på kundservicen. Ett företags kanalstrategi för kundservicen måste anpassas för att möta de mobila kunderna där de befinner sig.

Att etablera en digital kanalstrategi är en komplicerad process där en alltför aggressiv digitalisering och automatisering riskerar att minska merförsäljnings-affärerna. Samtidigt riskerar man missad effektivisering, tappade kunder och lägre kundnöjdhet om man inte genomför det.

Få insikt i hur du kan anpassa din kundservice till digitaliseringen. Fyll i formuläret till höger för att ta del av whitepapret!

Hämta ditt kostnadsfria exemplar nu

blurred-image-2.jpg

Digitalisering och digital kundservice

blurred-image-2.jpg

Olika digitala kundservicekanaler

blurred-image-2.jpg

Automatisering och artificiell intelligens