+46 8 738 40 00

info@ageris.se

Whitepaper: Digital kundservice

De traditionella kundservicekanalerna som telefon och e-post har varit grundpelarna för kundservice i 20 år. Majoriteten av kontakter med kundservice sker fortfarande via dessa kanaler. Samtidigt fortsätter mobilanvändningen att öka, vilket ställer nya krav på kundservicen. Ett företags kanalstrategi för kundservicen måste anpassas för att möta de mobila kunderna där de befinner sig.

Att etablera en digital kanalstrategi är en komplicerad process där en alltför aggressiv digitalisering och automatisering riskerar att minska merförsäljningsaffärerna. Samtidigt riskerar man missad effektivisering, tappade kunder och lägre kundnöjdhet om man inte genomför det.

Du får lära dig mer om:

  • Digitalisering och digital kundservice
  • Hur man skapar en kanalstrategi
  • Olika digitala kundservicekanaler
  • Automatisering
  • Artificiell intelligens
framsida.png
Digital kundservice whitepaper